Sufletul nu are nevoie de argumente logice

24 iunie 2008 at 2:44 pm (atitudine) (, , , , , , )

Am evitat până acum să scriu despre credinţă şi Dumnezeu, deşi nu există nimic în afara lor. Am văzut că sunt o grămadă de bloguri dedicate domeniului, însă ele mi se par foarte aproape de bigotism. Din păcate multe dintre ele prezintă foarte închistat şi inchizitoriu credinţa. Dacă ai curajul să spui altceva decât autorul ai şanse mari să fii ars pe rug şi asta dăunează în primul rând celor care îşi închpuie că aşa trebuie promovată credinţa.

De aceea am evitat până acum subiectul pentru că nu vreau să fiu confundat cu astfel de specimene care nu ştiu pe ce lume trăiesc. Însă am avut o discuţie cu nişte prieteni din care am rămas cu câteva concluzii pe care simt nevoia să le spun mai departe. Fiecare face orice vrea cu viaţa şi sufletul lui, însă cine are ochii deschişi vede mai departe de părerile proprii.

În ultima perioadă se vorbeşte intens despre creştinism, biblie, biserică, Iisus etc. Ies pe bandă tot felul de cărţi, filme şi specialişti care aruncă cu opinii documentate, zic ei. Aşa au apărut peste noapte evanghelii, documente secrete, interpretări mistice, gnostici şamd. Sunt atât de multe manifestări în acest sens, încât omul de rând este cel puţin dezorientat. Unii spun că este ceva pus la cale de gnostici care vor să iasă din anonimatul de până acum.

Părerea mea este că de aceste dovezi, argumente şi lămuriri suplimentare au nevoie doar oamenii care nu au credinţă. Iar cei care le produc o fac ori pentru bani, ori pentru că nu înţeleg că sufletul nu are nevoie de argumente logice. Dacă ai credinţă, nu ai nevoie de dovezi aduse de alţii pentru că le ai pe ale tale. Credinţa puternică nu va fi pusă niciodată la încercare de un raţionament datorită faptului că sunt incompatibile. Pe scurt, nu avem nevoie de acest talmeş-balmeş pseudo-religios.

Un comentariu

  1. anaAyana said,

    Credinţa este o experienţă personală, oricât am citi şi auzi, poate fi inutil dacă nu deschidem ochii care trebuie, cei ai sufletului. El alege şi nu are cum să greşească dacă se află în căutarea Adevărului, nu?

Lasă un comentariu