Mircea Toma s-a vândut în Vama Veche

30 Mai 2008 at 11:30 pm (supărări) (, , , , , )

În seara asta am aflat ceea ce nu ştiam despre marele Mircea Toma, cel de la Academia Caţavencu. Aveam o părere bună despre el ca om datorită, în principal, activităţii de la revistă şi a iniaţitivei Salvaţi Vama Veche. Însă părerea mi s-a schimbat radical în această seară.

Am aflat că, în cazul în care vrei să fie prezent la un eveniment, trebuie să îi plăteşti 1.500 euro. Acesta este tariful lui. Poate că asta nu ar fi foarte grav, până la urmă numele lui este un brand care probabil că îşi merită banii. Ceea ce mi-a demolat părerea bună a fost altceva.

Mai exact este vorba despre faptul că a vândut organizaţia/afacerea Salvaţi Vama Veche pentru un milion de euro. Să vinzi o iniţiativă civică este dezonorant şi descalificant. Pentru mine brandul Mircea Toma, creat cu atât de multă muncă în atât de mulţi ani, s-a făcut ţăndări.

Probleme mircică? Te-ai vândut pentru că ai rămas fără bani de ţigări sau de bere? Asta înseamnă că pentru tine Salvaţi Vama Veche nu a fost niciodată ceva legat de caracter sau principii, ci doar o afacere. A fost doar o vacă ce trebuia mulsă. Sper să nu spui că oricum nu se mai poate face nimic acolo şi din cauza asta ai vândut, că ăsta este un argument ieftin la pretenţiile matale.

7 comentarii

  1. apartamentul said,

    de mai mult timp, aproape vreo 4 ani am inceput sa nu mai simpatizez gasca de la catavencu.
    de ce?
    pai un prim exemplu ar putea fi demolarea vamii vechi, caci cum altfel poti denumi rateul ala de fstival care nu aduna decit o circa de pustani fericiti ca se pot imbata departe de babaci, care fac mizerie si umplu vama de mizerie. practic toata actiunea nu a fost decit transformarea vamii intr-un fel de mamaia pentru amariti la care smecherii vin ca la spectacol.
    apoi ar mai fi afacerile veroase din delta facute de fostul actionar majoritar la trust, care vroia suprematia turistica in zona, vezi festivalul anonimul si asa mai departe, perioada in care toate tunurile erau indreptate spre vintu, la doilea mare detinator de proprietati de pe acolo, dar orienta spre industria pescuitului.
    intre timp s-au impacat, s-au asociat si totul e ok acum. s-a dus dracului si delta…putina rabdare si se vor vedea rezultatele.
    iar toate astea cu un puternic substrat politic, ce dovada mai buna poate fi decit emisiunea lui mihaiu de la tvr, in timp ce este actionar al unui trust de presa concuretn. de ce nu face emisiunea la realitatea? well simplu, pentru a acoperii o arie cit mai larga…un fel de SEO media.
    dar noi, cei care am avut incredere in ei si i-am admirat atita vreme, acum ne e rusine sa recunoastem ca roata se invirte si romanul e si el om…cedeaza, cind tentatia e mare. pacat, mare pacat…

  2. Dan CĂLIN said,

    din câte ştiu, circa jumătate din deltă este a lui adrian năstase pentru pescuit. acum câţiva ani se plângeau băştinaşii că nu îi lasă şalupele de viteză ale lui năstase să pescuiască şi mor de foame.
    e adevărat că românul cedează când este vorba de bani şi aş putea fi de acord cu asta pentru că toţi vrem să trăim mai bine. dar nu atunci când este vorba despre o acţiune civică cu care îţi mai faci şi imagine bună.

  3. xulescu said,

    mai sapa un pic. Nu pt Stufsock a luat banii aceia.
    Noroc.

  4. Dolomeac said,

    Doamne ce imbecili pot fi unii. Si isi mai fac si blog.
    Jesus…..

  5. mircea toma said,

    domnul calin,

    dane,

    nu stiu de la cine ai aflat aceste napraznce adevaruri despre cum a vandut mircea toma o organizatie neguvernamentala, dar am o idee: ce-ar fi sa intrebi pe cineva care este membru in respectiva organziatie? Iar daca nu ai la indemana, intreaba pe cineva care este membru in orice organizatie neguvernamentala daca a auzit vreodata de vreo tranzactie de acest gen. O organizatie nonprofit nu este o firma. Ea are mai multi membri si nu se poate decide nimic de genul unei vanzari decat cu acordul intregii asociatii. Si, in sfarsit, intreaba-l pe ala care-a cumparat „salvati vama veche” pe ce a dat banii, sa inteleg si eu care era valoarea comerciala a unei organizatii nonprofit.
    pe scurt, e o tampenie. si nu cred ca ai avut vreo mare admiratie pt mircea toma daca ai crezut o prostie de calibrul asta, acum. admiratia presupunea o conditie: sa fii cel putin la fel de inteligent.
    dar, uite, ca sa ne mai destindem, iti dedic chestia asta
    http://www.green-report.ro/dynamic/revista/numarul-curent/nr-8-octombrie-2007/societate-invitatul-lunii/mircea-toma-salvati-sanatosii–2198.htm

    amor
    mircea

  6. Dan CĂLIN said,

    vestea comunicată în articol am aflat-o dintr-o sursă credibilă, cred eu. în plus, nu am spus nicăieri în articol ceva despre vreo „mare admiraţie” pentru dumneavoastră, ci doar că „aveam o părere bună”. asta ca să nu facem confuzii, cuvintele sunt foarte importante.
    în ceea ce priveşte vânzarea unei ONG ca pe un SRL ştim toţi că nu este posibilă. de aceea nici nu mă refer la una efectivă, pe hârtie, ci la o altfel de tranzacţie, tacită, numai a participării dumneavoastră. am mizat pe faptul că cei care vor citi articolul vor înţelege asta de la sine pentru că sunt mai inteligenţi ca mine.
    valoarea comercială a unei ONG este dată de fondurile pe care le obţine şi care pot ajunge relativ uşor în buzunarele celor care o conduc. credeam că nu este nevoie să mai spun ceea ce ştiţi foarte bine şi anume că totul este de vânzare şi poate deveni profitabil în mâinile celor care ştiu ce fac. salvaţi vama veche are un capital mare de imagine ceea ce o face o ONG puternică ce poate obţine fonduri importante.
    ca să concluzionez, trebuie să specific că dacă citiţi cu atenţie articolul veţi înţelege că nu am dat nimic ca singur, ci am spus că am aflat acele lucruri. nu îmi pot permite să garantez că este aşa cum am aflat, nu de frica unui poces, ci pur şi simplu pentru că nu am decât o singură sursă.

  7. Hadrian said,

    Dănuț,

    Dacă eu îți spun acum că am cumpărat ONG-ul „Cuțu Cuțu” cu 1 milion de euro mă crezi? De fapt trebuie să mă crezi și ai să și scrii despre asta, pentru că tocmai ai aflat, nu? Ce mai contează că este o absurditate dacă tocmai ai aflat? 🙂

Lasă un răspuns

