Criterii în alegerile pe care le facem zilnic

5 Mai 2008 at 9:15 am (atitudine) (, , , , , )

Lumea în care trăim este obositor de plină de publicitate de toate felurile. Oriunde eşti te înconjoară: panouri, afişe, fluturaşi, căni, tricouri, bannere, plicuri de zahăr, magazine, baruri, autobuze, mass media, spectacole, cinema, servici, internet, oameni şi aproape orice altceva din jurul nostru. Nu poţi scăpa de ea. De aceea ne influenţează în alegerile pe care le facem zilnic.

Interesant de ştiut este cum ne afectează pe fiecare dintre noi. În funcţie de ce anume alegem un produs ori o marcă? Atunci când vreţi să cumpăraţi ceva (orice) care sunt criteriile pe care vă bazaţi în alegerea voastră dintre aceleaşi produse similare? Suntem o societate care a trecut de faza achiziţionării oarbe pentru că acum avem de unde alege.

Cred că este important să aflăm care sunt criteriile care ne ghidează alegerile pentru că ar trebui să conteze şi altceva decât publicitatea. Mulţi dintre români cred că reclamele sunt mincinoase. Ţineţi cont şi de recomandările celorlalţi, de experienţa anterioară, de valoarea mărcilor, de implicarea socială a firmelor şamd? Vă mai duceţi acolo unde aţi fost serviţi prost?

Am avut nevoie de curând de un card debit. Am fost nevoit să mă gândesc la ce bancă să îl fac pentru că am de unde alege. De aceea am ţinut cont de mai multe aspecte şi am ales Raiffeisen:

– este o bancă germană;

– nu are probleme cu cardurile ca BCR;

– prietenii mi-au spus că transferul banilor se face foarte repede la ei;

– se implică în viaţa societăţii având acţiuni de ajutorare;

– au destul de multe sucursale în toată ţara şi implicit bancomate;

– nu am mai avut niciodată card la ei.

Nu le fac publicitate, ci pur şi simplu v-am dat un exemplu de alegere personală. Voi ce, cum şi de ce alegeţi anumite produse ori servicii? Pe ce vă bazaţi?

Lasă un răspuns

