Asta e ţara mea şi nu comentează nimeni!

1 Aprilie 2008 at 9:57 pm (mă uit în/jur) (, , , , )

Am fost aseară în Expirat din Bucureşti. Aşa am aflat că în fiecare luni acolo este „seară folk”. Pentru ei asta înseamnă că se cântă folk live. Mai exact, că oricine doreşte poate cânta. Am fost uimit de ce am găsit acolo. O grămadă de oameni pasionaţi de munte, drumeţii şi, bineînţeles, de cântecele specifice.

Oameni care se cunoşteau de pe munte, din serile folk, din vedere sau deloc. Dar se simţeau bine împreună de parcă ar fi fost prieteni de-o viaţă. Se bea bere şi se fumează, dar nu Carpaţi ca în cantecele pe care le auzi acolo. Se cântă odată cu cei de pe scenă pentru că toţi ştiu versurile. Se ameţesc de bere, muzică şi voie bună.

Unii se manifestă gălăgios şi cu multe gesturi, alţii doar cântă şi ascultă. Dar toţi zâmbesc aproape tot timpul. Nu simt nevoia să se certe sau să se bată. Nu aruncă cu sticle şi nu sparg ce întâlnesc în cale. Se salută, se pupă şi se îmbrăţişează deşi nu se cunosc, dar simt ca sunt prieteni. Iei o ţigară din ce pachet vezi mai întâi şi bei bere din prima sticlă de lângă tine.

Aseară, în Expirat, am avut senzaţia că văd ultimii români aşa cum îi ştiu eu. Ultimii români din acea Românie pe care nu o mai vedem nicăieri. O Românie care am crezut că nu mai există. Vorba unui prieten de acolo „asta e ţara mea şi nu comentează nimeni!”.

1 comentariu

  1. laura said,

    si eu ma intrebam :oare unde se ascunde lumea buna.:)

Lasă un răspuns

